Filter by rating
filters
State:
Show
City:
Show
Product:
Show
With Official Company Response

Do Not Allow Sears Access to Your Checking Account - Unauthorized Charges

Sears has charged me a total of $332.18 for $83.83 worth of merchandise. I placed an order for $219.37 via PayPal with Sears.com. The order amount was immediately charged to my checking account but part of the order was cancelled by Sears. Instead of refunding the remaining balance left of the original order, Sears put another charge against my account for $83.83. This amount was for the items that were actually shipped. The original $219.37 is still pending against my account and I found out there is yet another pending charge for $28.98. This has totally screwed up my checking account and in the meantime Sears is causing my money to be tied up indefinitely. I have been over charged by more than $248.00 and I haven't gotten a reasonable explanation at all. There is no reason for Sears to continue to access my checking account when I've only authorized ONE transaction. Once the added transaction for $28.98 posts to my account it will be overdrawn.
View full review
3 comments
Anonymous
#529305

wow, a similar issue occurred on my account. I have pending charge of around $350 on my sears credit card after an order was canceled 'in the inventory process" in error as I am told.

This occurred on 8/7/12 and sears.com has yet to resolve the issue. I reordered the item 3 times each time being assured the issue of the pending charge would resolve as I was ordering the same item,spoke to at least 20 people from the various departments at the credit card co. and sears.com and all the the orders were either canceled or never submitted.Each person gives me different information. I plan to pay off my balance once the pending charge is resolved and simply cancel the card.

I will never shop on line at sears .com . I am disgusted and tired of wasting my time repeating the entire story with each person I speak to,all of whom appear either indifferent or incompetent,and many of whom are difficult to understand due to Indian accents.

I did speak with someone who actually seems to have some authority in the sears card accounting dept,who appeared concerned as well as surprised at the comedy of errors . He plans to call me back this Friday to check on the outcome of my most recent placed order, which interestingly, like the others, is not reflected as ever have been submitted.

SearsCares
Sears Response
#358513

Dear Anonymous-267284:

Please accept our apologies for the problems you have encountered attempting to purchase items from Sears.com. I'm not sure how to adequately convey sincerity to you but you should know that we are here to help with this and any other Sears related issue you may be having or have had. My name is Susan and I am part of the Social Media Support Escalations team at Sears and we would like to look into this for you.

At your convenience, please contact our office via email at smsupport@searshc.com so you don’t have to continue to be frustrated by this. In the email, please provide a contact phone number and the phone number the Sears.com items were purchased under (if different than the contact phone number) and we will call you directly. Also, in your email, please provide the screen name (Anonymous-267284) you used to post on this site, for reference to your issue, and we do look forward to talking to you soon.

Thank you,

Susan R.

Social Media Moderator

Sears Social Media Support

Anonymous
#576058
@Sears Response

I moved and someone was using my charge. When I changed my address, update,etc, I called Sears and found this out.

I had a $300 charge cancelled and the paper statements sent to me. Lo and behold, supposedly Sears closed the account, set up a new one but this same *** charged over 400 more dollars on the other side of the country! So I'm up to $700 with fraudulent charges and pain in the ___ to clear this all up.

Beware because IDs are not always checked even at $300! Hopefully this will get straightened out - it's strictly cash now with Sears - I'm not trusting anyone!

View more comments (2)
Review
#267284 Review #267284 is a subjective opinion of poster.
I called sears to let them know of the problem I was having with my washing machine. They said over the phone that it was the pump and ordered on and told me to call them when the part came in. I called them and got an appointment 2 weeks later. The repairman came...
View full review
2 comments
Anonymous
#364299

Currently on hold (23 minutes and counting) after a supremely frustrating experience with Sears repair service. The "supervisor" or whomever I was supposed to be transferred to, evidently hung up. This, after the following experience of "customer care:"

(1) My husband spent 30 minutes explaining to a barely-English-speaking rep that our combo washer and dryer was not draining water. (Provided all serial #s, etc.)

(2) We were given a date one week out for service, and told that we would require two repairmen to service the unit, based on its height (stackable) and the likely issue (pump). We were quoted a price of $129 for the two-servicemen visit.

(3) A single repairman shows up for the appointment, verifies that yes, indeed, two men are needed to service the unit, but alas, there is no one available.

(4) I can return tomorrow with another person, the repairman tells me: between 1 and 5.

(5) I call the service center to verify, and they respond that no, no appointments are available for AT LEAST another week (i.e., Oct 31). And they continue to tell me, in barely-comprehensible English, that it's my dryer that they show needs servicing.

When I ask to speak to a supervisor regarding what date two repairmen are ACTUALLY available (so as to have someone at home during the day) -- you guessed it -- I get the ten-minute hold and then the disconnection.

I don't even understand why Sears is using repair services that try to do the job on the cheap. From the bumbling service reps who would CLEARLY prefer to address clients in Spanish, to the hapless repairmen sent out to waste their time and customers WHEN THE SCOPE OF THE WORK HAS BEEN DOCUMENTED ...it's such a waste of time and money.

So now I'm stuck with a week's worth of dirty laundry, another week to wait to see whether the company gets the memo to send 2 guys this time, and no clue whether the pump can be repaired in one visit or not.

I know I will never, ever purchase any appliance through this company again. Their level of "customer service" speaks volumes. One more customer who will be sure to badmouth Sears at every opportunity.

View more comments
Review
#267216 Review #267216 is a subjective opinion of poster.
Service
Sears Repair

Sears

Sears sold me abused, cracked wash/dryer that leaked from day one. It stop working within two mths of purchase. The washer was literally and completely disassembled into pieces on my floor". The plaster tub was cracked and the metal lining was corroded underneath?. A couple of weeks later the dryer broke|. I tried to return them but Sears refused to completely reinburse me". Sears defrauded, bamboozled, deceived, burned, duped, tricked me into buying from them with a discount'. Beware! They dissembled and disassembled:. They were very rude and did not consider fair option". The customer service sucks! I'm the International Dance Queen and I will never purchase from Sears again/. I recommend you beware also. e1fdfb
View full review
Review
#267096 Review #267096 is a subjective opinion of poster.
With Official Company Response
I ordered a washer and set of new connection hoses online to include delivery and installation. At the end of the transaction, it informed me the delivery and installation date-which was more than 2 weeks from the purchase date-was going to be a day when I would be out...
View full review
1 comment
SearsCares
Sears Response
#358503

To Whatdoesitmatter,

I'm very sorry to hear that your washer order was delivered incomplete, on the incorrect day, and for all the issues that you had with several Sears phone representatives. I agree that the experience that you had with this order is inexcusable and I sincerely apologize for the poor service that you received. My name is James and I’m part of the Sears Cares Escalations team. We value you as a customer and would appreciate the opportunity to discuss these issues with you further and restore your faith in Sears. At your convenience, please contact my office via email at smsupport@searshc.com. In the email, please provide a contact phone number and the phone number the delivery was scheduled under (if different than the contact phone number) and we will call you directly. Also, in your email, please provide your screen name (Whatdoesitmatter) for reference to your issue, and we do look forward to talking to you soon.

Thank you,

James H.

Social Media Moderator

Sears Social Media Support

Review
#266706 Review #266706 is a subjective opinion of poster.
Service
Sears Installation
Loss
$12
With Official Company Response
Waited 10 days for a scheduled repair appointment only to have them not show up and not call. I called and was after over 4 hours of run around the only thing that I got was confirmation that this happens alot and would I like another appt. Not one person even...
View full review
1 comment
SearsCares
Sears Response
#358478

To FeedupinPA,

I am so sorry to hear of the many issues you have had surrounding the repair appointment set for your microwave. The customer service that you've received is certainly unacceptable by Sears’s standards and more effort needs to be made to assure that your appointment is kept and your microwave is repaired soon. My name is James and I’m part of the Sears Cares Escalations team and we appreciate you as a Sears’s customer. We would like to have one of our dedicated case managers contact you in order to ensure proper resolution to your issue and an end to your frustration. At your convenience, please contact my office via email at smsupport@searshc.com. In the email, please provide a contact phone number and the phone number the repair was scheduled under (if different than the contact phone number) and we will call you directly. Also, in your email, please provide your screen name (FeedupinPA) for reference to your issue, and we do look forward to talking to you soon.

Thank you,

James H.

Social Media Moderator

Sears Social Media Support

Review
#266698 Review #266698 is a subjective opinion of poster.
Service
Sears Repair
Loss
$600

Sears Off Site, never told, I ordered a coffee maker froms sears, was never told it was an off site

I ordered a coffee maker from Sears, I was never told it was an off site from Sears, when I recieved the coffee maker,it didnt work right, I called Sears and returned it,only to find out I had to go through the place I ordered it, Fast Media, I was talking to people from India, they are giving me the run around, I am not able to get a return label, (they said they would send through my e-mail). until I take pictures, give them my full e-mail address, Five phone calls Still no label. I will never order from Sears or Fast Media Again...
View full review
Review
#266659 Review #266659 is a subjective opinion of poster.

Will never purchase from Sears again

On 8/9, I purchased a dishwasher at Sears.com On 8/10, my Visa was charged On 9/1 (installation date), the installation company called to tell me the installer was in a severe car accident & would call to reschedule. On 9/14, when I re-contacted the installer, & was told that my $1k dishwasher, that had been in a severe accident, was in his garage, and he would install asap. From 9/15-9/19 I was ...volleyed around Sears Customer Service departments trying to request a new dishwasher that had not been in an accident. Bottom line - I had to accept delivery of the original dishwasher. On 9/19, 10/4 (2:30pm), 10/4 (5:30pm), and again today, I cancelled my order. No one should ever purchase an appliance from Sears. This is an embarassment to the company, and a very expensive hassle and waste of time for me.
View full review
Review
#266622 Review #266622 is a subjective opinion of poster.
Service
Sears Installation

Sears not standing behind warranties

Purchased entire new home appliances (Elite) - moved in May 2011. Repairs on cooktop (2), freezer (1 and door continues to pop opening/closing, asume will eventually fall off), and dishwasher (5 including 1 replacement and waiting on repair #6 as was poorly installed. Service personnel miss appointments,fail to call and inform customer they are not coming. Customer calls dropped, call backs, transfers, more dropped calls (have to go through the whole reason I am calling each time - plus that horrible music grinding on and on (so irrating, I would gather many customer hang up the phone).No more Sears products - after all, I've only spent $14K!!!!
View full review
1 comment
nikalseyn
#355530

Thanks for the word to the wise. Keep away from Sears products.

Review
#266606 Review #266606 is a subjective opinion of poster.

Sears does not honor maintenance agreements

I recently bought a garden tractor from Sears, with a 5 year maintenance agreement and warranty. Already, the machine will not run. It is not a gasoline problem. It starts, runs about 10 minutes, then dies and will not restart. When I call "customer service" they tell me I have to wait 35-40 days before anyone can honor the maintenance agreement and check it for me. I was a sucker for dealing with Sears. I had no idea they had such lousy service. Please do not make the mistake I made; avoid Sears, I will never deal with them again.
View full review
Review
#266442 Review #266442 is a subjective opinion of poster.

Sears in Cleveland, Ohio - Assembler never showed for exercise bike

I paid $99.99 for assembly for a Schwinn recumbent exercise bike. Assembly was scheduled for Wednesday. I called on Tuesday for a time, but Sears said the assembler would call in the morning between 8-9:30 with a "time window." No one ever called in the morning, so I called Sears Installation at around noon. They said I was "on the schedule," and they would call the company to have them call me. No one called. I called again after a few hours and was transferred to a Customer Resolution Specialist who was going to try to find a new installer, but after one callback for more details, I never heard from her again!! I called again after 4:30 p.m., and I was told, I was on the schedule for the next day!! I had waited all day; the company changed the day without notification, and I can't be here on their chosen day!
View full review
Review
#266230 Review #266230 is a subjective opinion of poster.
Service
Sears Installation